Ismét bebizonyosodott, hogy Ableton-talin lenni, résztvenni bizony jó. Nem picit. Soksok zenével foglalkozó ember összegyűlik kis helyen! (Bizony kinőttük szegény Szilvuplét, ki hitte volna? :) ) Ezúton is megköszönhetjük ám a kedves előadó meg termékbemutató népeknek a show-részt.
Tapasztalat: hogyha Ableton-talira jössz és szeretnéd hasznosan tölteni az időt, akkor jársz a legjobban, hogyha átmész extrovertáltba: odamész mindenkihez, kérdezgetsz, beszélgetsz, jól érzed magad. Én pl. ennek nagyon szoktam örülni! (És ezzel nem vagyok egyedül ám.)
Számomra a fő szakmai tapasztalat a MixVibes DVS rendszer túráztatása volt. Azt hiszem, bőven eléggé meggyőző volt, amit láttam és érzékeltem. Persze nem azt mondom, hogy ez a legjobb finalscratch-szerű rendszer, mert más szoftvert ilyen körülmények között nem tudtam még kipróbálni, de mindenesetre egy nagyon pozitív csalódás volt magát a szoftvert illetően. Picit teszteltem itthon is és úgy vettem észre, hogy a hangminőségéhez képest nem nagyon fogja a gépet (az én konfigurációmnál - sajnos - ez még mindig élet-halál kérdése, szóval ez IGEN nagy szó). Ha megnézed még relatíve olcsó is.
A Zaj két Reloop lemezjátszót meg egy UREI 1601-es keverőt hozott le; a lemezjátszókról nem nyilatkozhatok nagyon azon kívül, hogy teljesen rendben voltak (ahhoz képest, amit én a lemezjátszókról tudok, de az nem sok…), viszont a keverőről ejtenék egy pár szót. Most 117ezerért adják ezt a vasat és nekem egy elég jó “otthoni” keverőnek tűnik; nyilván megállná a helyét nagyobb helyeken is scratch-cuccnak, de nekem szerintem picit kevés egy buliban. Soksok okosság van benne: send/return, kapcsolható 80Hz-es HPF, exciter, görbeállítások a fédereken reverse lehetőséggel együtt… Ami nagy pozitívuma ennek a keverőnek, az a letisztultsága: elég jónak tűnik a formatervezés, minden a helyén van, csak meg kell szokni (de az nem telik sok időbe). Külön tetszik, hogy a cue mix-et egy 25 mm-es, cserélhető mini-crossfaderrel oldották meg. A monitort külön EQ-zhatod és kapcsolgatható a cue és a mix között. (Ilyen miért nincsen minden keverőn? Nagyon bejövős.) Ami engem a keverőkön általában szokott zavarni, az sajnos itt is megvan: a cue pre-EQ. (Az a jó, hogyha kapcsolható pre- és post-EQ között. Néha bizony beatmatchelés közben jól jön, hogyha tudsz állítani az EQ-n és még hallod is, nemde?) A másik bajom vele, hogy az EQ-potik olyan “érdekesek”; valahogy sehogy se tudod kitalálni, hogy éppen milyen állásban van (mondjuk ezt egyszerűen meg lehet oldani, hogyha lehet valahonnan szerezni olyan tekerhető bigyót, amin még látszik is, hol áll). Az EQ igen korrekt jószág a vasban, -85 dB-től +6 dB-ig tolja az ipart a gyári adatok szerint és ez pont jó is, így összességében azt mondhatom, hogy a pult minősége teljesen rendben van.
Ennyit a negyedik Ableton-taliról; ha még eszembe jut valami fontos, majd írok! :)